Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 27 februari 2018

Den allra finaste presenten!



När jag låg och slappade litet idag kom husse in med en stor kartong. Jag satte mig upp i sängen, aningen undrande?

Det prasslade och prasslade...

Titta här vad husse först hittade i kartongen! Nu kan vi tända ett ljus och tänka på Sippo som har tassat över Regnbågsbron.

Men det fanns mer i paketet kan ni tro! Nånting som som var jättetungt! En katt! Jag blev allt litet konfunderad först? Var det JAG som satt där???

Måste göra en riktigt noggrann inspektion. Katten satt helt stilla hela tiden. Till slut kunde jag konstatera att den verkade helt fredlig och ofarlig. Precis som jag!

Efter allt inspekterande kände jag att jag måste koppla av en stund. Min nya vän verkade inte ett dugg trött, och satt snällt och höll mig sällskap. Mycket praktiskt måste jag jama, om vännen är jag? Då kan jag både sova och vakta samtidigt!

Visst kan man tro att det är jag? Vet inte hur jag riktigt ska kunna tacka Sippo i Regnbågslandet, Tindra, Viska och deras husse? Jag är alldeles överväldigad, vilken oerhört fin present! Kan bara jama från hjärtat tack, tack, tack!







14 kommentarer:

  1. Jag är så glad att den kom fram ordentligt. Jag lovade dig en staty för många år sedan, men så föll det i glömska och jag började inte tänka på det förrän Sippo fick lämna oss. Jag hoppas att han är nöjd med gåvan, för det var ju trots allt han som kom på idén om en staty. Glad att du gillar den.
    Husse Peter och Jamlundatjejerna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade väl inte precis trott att jag skulle få en staty, men jag är såklart jamarglad för den! Och vet du vad den väger? Nästan 9 kilo! Mer än dubbelt så mycket som jag! Men det är bra att den sitter stadigt. Det blir något att titta på för våra besökare!

      Radera
  2. Vilka jamarfina presenter du fått.
    Det lilla jättefina hjärtat och sen en kompis som är en kopia av dig och som kan hålla dig sällskap alltid.
    Tänk när du lägger dig ikväll och har din vän bredvid som vakar över dig. Du kommer att sova gott.
    För övrigt är det bara att jama att det är för kallt att vara ute mer än någon minut åt gången.
    Det får bli inneliggar vecka verkar det som.
    Ha det gott bredvid din brasa.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, tänk att ha såna vänner! Jag är väldigt tacksam.
      Idag har jag inte varit ute alls, har hört mina människor beklaga sig över hur kallt och blåsigt det är. Har inte ens velat spana från dörren. Vet inte om jag får nån brasa ikväll, här eldas inte när det blåser mycket. Hoppas det lugnar ner sig.

      Radera
  3. Vilken fin present du fått. Alla katter är värda att bli ihågkomna, både när de lever och efteråt. Väldigt bra att du kan överlåta lilta av ditt viktiga spaningsarbete åt din nya kompis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog är det en helt underbar present, det är litet svårt att fatta att någon är så snäll mot mig och min familj? Och visst, han kan sitta i fönstret och spana medan jag tar igen mig på husses mage!

      Radera
  4. Fankattiskt omtänksamt av Sippo och hans familj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är så snälla, så snälla! Vi har litet svårt att förstå det, att någon vill ge oss en sån present.

      Radera
  5. <3 En så fin staty av dig! Finaste Sippo (och Snuffe) som alltid finns med oss.
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, inte glömmer vi dem fast de tassar i Regnbågslandet nu. De tycker nog också att det är en fin staty.

      Radera
  6. En helt fantastisk staty av en helt fantastisk katt! Så fint gjort av Sippo och hans husse <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla säger att den är väldigt lik mig. Jo, nog är det obegripligt nästan att Sippo och hans husse ville göra detta för mig? Vi är förstås mycket glada, tacksamma och rörda, både jag, matte och husse.

      Radera
  7. Din nya kompis liknar dig väldigt mycket!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den som gjort "mig" är bara så duktig! Och bra att "jag" är så tung att Lisa inte kan välta mig!

      Radera