Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 17 oktober 2017

Och så var man tillbaka på jobbet igen!



Rätt skönt att vara tillbaka på jobbet igen!

Först vill jag tacka alla som önskade oss en trevlig semester! Lisa och jag bor alltid i rummen bredvid varandra, och det är väl i sin ordning. Vi kan ju alltid jamas litet emellanåt i all vänskaplighet, i alla fall från min sida. 

Men nu är vi hemma igen, och jag har hunnit kontrollera vad som hänt här medan jag varit borta. Man hittar alltid ovälkomna dofter både här och där, och dessa måste givetvis skyndsamt elimineras. Nu luktar det som det ska överallt, och jag tillbringar mesta tiden bredvid matskålen utanför ytterdörren. Jag är fortfarande uthungrad mest hela tiden, men lyckligtvis har jag fått riktig pli på människorna. Matskålen fylls på, om inte till hundra procents belåtenhet, så ändå hyfsat godkänt. 

Skönt väder har jag, som möjliggör utevistelse från morgon till kväll. Bara Inkräktaren håller sig borta lever jag ett riktigt behagligt liv just nu.


 

12 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka.
    Jam, på en vecka hinner det hända saker vad gäller dofter.
    Härligt att du fortfarande gillar att äta och att du äntligen lyckats få någorlunda hyfs på dina människor.
    Visst är det skönt ute nu, men tyvärr verkar det snart vara slut med härligheten.
    Men du har ju alltid växthuset, för det har väl inte stängts igen ännu?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Det verkar ha varit värsta invasionen här, men nu är allt återställt som det ska. Vad jamar du, ska det inte fortsätta vara varmt och skönt? Jovisst har jag växthuset, men underligt nog brukar det stängas när man som mest behöver det? Men än så länge är dörren öppen så mycket att jag precis tar mig in!

      Radera
  2. Välkommen hem! Borta bra men hemma bäst! Nu hoppas vi på lite sköna höstdagar. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Det är absolut bäst hemma, dessutom behövs jag ju för att hålla ordning på allt!

      Radera
  3. Skönt att ha dig hemma igen. Förstår att vissa tog sig friheter på sitt revir medan du var borta. Men du är en riktig katt som redan åtgärdat det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis, nu gäller det att hålla efter Området hela tiden, och inte slappna av!

      Radera
  4. Välkommen tillbaka. Hoppas du är utvilad nu. Tänk om Inkräktaren också kunde åka på sememster. Livslång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jo, nog har jag vilat och vilat. Och ätit! Skönt nog har Inkräktaren inte synts till sedan jag kom hem. Hoppas kan man ju alltid!

      Radera
  5. Alltid bästast att vara hemma även om semestern har varit bra.
    Vi önskar dig fina höstdagar utan besök av inkräktaren
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visserligen trivs jag bra överallt, men visst, ingenting går upp mot de egna människorna! Och tack, tack!

      Radera
  6. Välkommen hem, käre vän <3
    Härligt att semestern blev lyckad, även om "borta bra men hemma bäst" ändå alltid gäller, tycker vi :-) Skönt också att du så snabbt fick ordning på torpet med dofter och annat, märks att du är erfaren och rutinerad.
    Det där med pli låter också väldigt bra, måste vi jama :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Jo, jag tror jag hade det bättre än mina människor, de var inte alls lika nöjda med sitt hotell, som jag var med mitt!
      Det har tagit lång tid, men äntligen får jag äta precis hur mycket jag vill! Tänk att man ska behöva vänta så länge på det?

      Radera