Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 31 mars 2017

Luras?




Nä, inte kan en katt luras! Det närmaste jag kommer är väl när jag gör det som människorna kallar lurpassar på en mus? Men jag kallar det vaktar, eller möjligtvis smyger. Men att ha en dag när man ska, eller i alla fall får, luras? Ja, se de människorna! Och med det jamat förstår ni att det är alldeles sant att matte idag tagit första fästingen på mig. Hoppas ni får en fin helg, med eller utan lögner!



8 kommentarer:

  1. Tycker som du, luras ska man inte göra.
    Tvåbeningarna är verkligen konstiga på många sätt.
    Fy jamars, fästing allaredan.
    Kanske inte så konstigt, idag har vi haft 19 grader o sol hos oss.
    Jag har varit ute hela fm o spanat på fåglar och årets första fjäril och humla kom och hälsade på mig.
    Hoppas att du får en riktigt skön utehelg i vårvädret.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, vi vet ju inte ens hur det går till, eller hur?
      Här var också 19 grader, och här har också synts humlor, fjärilar och massor med myror! Bådar gott inför helgen! Ha det så mysigt med dina människor också!

      Radera
  2. Vi tänker inte lura någon, vi och matte tycker det är ett dumt påhitt! Trevlig helg önskar vi dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi tillsammans i inte-luras-gänget!!

      Radera
  3. Dumma påhitt, det där med att luras. Sånt befattar inte vi katter oss med. Hörde faktiskt att tidningarna skulle avstå också, efter alla "fake news" som varit på sistone. Klokt beslut för en gångs skull.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och i det där Amerikatt, där de alltid ska vara värst, har ju Trumpen första april varenda dag!

      Radera
  4. Såna där luringdagar gillar vi inte alls. Tänk om husse får för sig att lura oss??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bäst ni är litet på er vakt i alla fall, man VET ju aldrig?!

      Radera