Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 21 februari 2017

Dagen efter



Oj, oj, här har man knappt fått en blund i ögonen i natt!
Puh, orkar knappt hålla huvudet uppe...
Lisas ettårskalas passerade inte obemärkt, kan jag jama! Hon kan allt vara tacksam över att jag har så många vänner här. När alla katterna från Södertälje Katthem dök upp blev det liv i luckan minsann! Sen får jag väl be om ursäkt för att jag kanske tittade litet för djupt i gräddglaset och blev aningen högljudd frampå morgontimmarna? Husse hade i alla fall sina synpunkter på det han kallade "oväsendet", och hävdade att han behövde få sova? Men Lisa hälsar och tackar alla som kom!


Efter en sån vaknatt har jag förstås tagit igen mig idag. Passade bra i den hårda blåsten. När det viner så här hjälper inte solsken särskilt mycket, det känns kallt ändå. Men, som jamat, jag bryr mig inte. Idag är en vilodag, oavsett väder.


   

14 kommentarer:

  1. Puh, det var en rejäl fest i gårkväll/inatt.
    Jag är nog lika trött idag som du är.
    Jag minns iallafall att du o jag drog oss tillbaka en stund i en vrå o klunkade grädde när "ungdomarna" rusade runt huset som värst.
    Jag slumrade till i min hyrda kattmousine på vägen hem.
    (alla kattikoptrarna var ju upptagna av resten av gänget)
    Fortsätt vila ikväll så du är pigg imorgon.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att du är trött, det ska man vara efter en riktig fest! Jo, visst var det skönt att dra sig undan en stund, man orkar ju inte HUR mycket som helst! Och jag är glad att du kom ordentligt hem!
      Jo, det blir nog mest vila i kväll. Då kanske jag orkar hålla serenad för husse i natt också!

      Radera
  2. Vi hade också jamarkul, snällt vi fick låna ditt växthus och natta över där! Sven och company

    SvaraRadera
    Svar
    1. Växthuset står ju bara där till ingen nytta så här års, det var toppen att det kom till användning! Hoppas ni sov gott på det varma isolergolvet!

      Radera
  3. Måste jama att du såg helt annorlunda ut i natt jämfört med dagens bild på dig. Men vi ser nog ut lite så där allihop. Men roligt hade vi! Själv somnade jag i kattikoptern på hemvägen. Vi hann precis in i våra burar innan morgonpasset kom. Puh!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, tänk vilken skillnad det kan vara på natt och dag!? Vad skönt att ni hann hem i tid! Jag blev allt litet orolig när kattikoptern var litet sen, men då löste det sig. Hoppas ni har kunnat ta det lugnt idag, ni med!

      Radera
  4. Jamarns vad roligt vi hade! Vi är ömma i tassarna idag alla 3. Hasse blev tydligen väldigt förtjust i Lisa och har mumlat om henne i sömnen hela dagen när han har sovit. Vi hann precis hem med kattikoptern innan matte vaknade, tur att vi fick åka med katterna från katthemmet, de var snälla och släppte av oss. Måste jama att idag var det bara skönt när matte gick iväg till jobbet så vi kunde sova ifred.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jamarkul att se er! Om ni frågar mig hade Lisa gärna fått flytta hem till er, men tyvärr har jag inte ensam bestämmanderätt om det. Jo, ibland är det lika skönt att få vara ifred hemma, det tycker jag med!

      Radera
  5. Det var jamarkul att få komma på kalas hos dig, precis som Sippo har berättat om. Hoppas att ni mår bra båda två så här på kvällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att ni kom! Njam, jag är rätt seg idag, men på Lisa är det full fart. Men är man bara 1 år är det väl som det ska vara!

      Radera
  6. Tack för inatt å alla mysiga danser under din hasselbuske. Det var skönt att dra sig undan "ungdomarna" lite.
    Jag tror att vi "gamlingar (12+)" hade det bättre på lite avstånd från det värsta stojet 😉

    😻 Kram å nosgos 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv!!! Jo, nog känns det att man inte är en unge längre! Men man hittar ju andra sätt att njuta av livet när man är litet mer mogen! Och tur är väl det!?

      Radera
  7. Låter som ett väldigt lyckat kalas, måste vi jama :-) Klart du ska ta igen dig ordentligt efter allt hållitass, det är en kattlig rättighet!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade förstås varit ett helt perfekt kalas om ni varit här! ; )
      Återhämtning = ett måste!

      Radera