Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 3 december 2015

Riktigt otäckt


Jag har fått höra högst oroande nyheter från en by inte så långt från där jag bor. Sedan i somras har många katter där blivit beskjutna med luftgevär! Den som berättat det här för oss är katten Simba och hans matte. Det var en bild på Simba också, han var lik mig, med samma vackra färg på pälsen. Simba har blivit skjuten på två gånger! Han har fått otäcka sår, men klarat sig. Och lyckligtvis har någon katt ännu inte blivit dödad av otäckingen.



Får EJ användas mot katter!
Om någon började skjuta katter här i närheten skulle jag stanna inomhus, det är säkert. Jag, som alltid litat fullt ut på människor, skulle ju inte akta mig. I min värld har människorna alltid varit snälla. Jag hoppas jag får stanna kvar i den världen så länge jag lever.

12 kommentarer:

  1. Jag har hört matte o husse jama om samma sak, dom läste det i tidningen.
    Fy så hemskt, stackars kissar.
    Förstår att du tänker på att det skulle kunna ske där du bor.
    Och nu för tiden tycker jag att det händer hemska saker överallt o hela tiden.
    Var rädd om dig Gustav när du är ute o gå helst inte utanför tomtgränsen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är jag aldrig långt bort från mitt hus. Antingen blir man blöt eller blåst, vet inte vilket som är värst? Men långt ifrån så illa som att bli skjuten. Jag hoppas verkligen någon med det snaraste upptäcker vem otäckingen är!

      Radera
  2. Men fyjam vad otäckt! Hoppas de snart får tag i galningen. Tyvärr är det alldeles för lindriga straff för såna illdåd.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag skulle bo i den byn skulle jag vara väldigt rädd. Jag hoppas också att någon ska få syn på den som gör så, och att de anmäler!

      Radera
  3. Fy vilken dummis som skjuter på katter. Vi kan ju inte skjuta tillbaka. Du tänker helt rätt på att hålla dig inne om det skulle bli farligt ute. *orolig*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckligtvis verkar det lugnt i området jag bor i. Och jag hoppas att alla som har katt där dummingen bor är ute och spejar så mycket de kan. I det här fallet behöver katterna all hjälp de kan få av människorna!

      Radera
  4. Herrejam, det är ju alldeles förfärligt! Hur kan någon bara få för sig att skjuta mot oskyldiga katter?? Stackars Simba, vi tycker så synd om honom. Fy så hemskt, men han lever i alla fall, sådant här kan ju sluta riktigt illa.
    Vi blir väldigt oroliga nu men förlitar oss på att du stannar inne i tryggheten tills ni får säkra besked om att faran är över. Ingen, INGEN får göra dig något ont!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Galningen bor inte i min ort, utan i ett närliggande samhälle. Han (för det är nog en han?) är INTE välkommen hit! Och den som skulle försöka hitta på något med mig skulle få med matte att göra. Det skulle inte bli nådigt, kan jag jama!

      Radera
  5. Man kan nästan inte tro att människor kan vara så elaka. Har såna människor inget trevligt att syssla med? Det måste vara nåt väldigt fel i deras hjärnor. Eller saknar de såna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror på det sistjamade. I stället för hjärnor finns där en svart gegga. Ingen som kan tänka skulle i alla fall göra något sådant.

      Radera
  6. Vilka sjuka människor det finns, vi förstår bara inte hur man kan göra så "ryser" Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är verkligen totalt obegripligt!

      Radera