Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 7 september 2015

Vitt???



När det ser ut på detta viset ...

...är det skönt att befinna sig här!
Man kan lugnt jama att vädret förhindrat många timmars utejobb den här helgen. Allra värst var i lördags, när det bara vräkte ner vitt! Som tur var hade jag varit inne en stund då, och befann mig i djup meditation på husses säng. Men när jag senare skulle tassa ut, och husse öppnade dörren... jag fick en smärre chock! Stod en låååång stund och begrundade scenariot, innan jag med stor tvekan satte ner tassarna i det vita.

När jag sen kom ut värmde solen min päls, men det var inte särskilt behagligt att sitta på marken, så jag var inte nödbedd att komma in när matte ropade.

Det kom inget mer vitt på söndagen, men så värst mycket bättre blev det inte ändå, för det blåste så mycket att jag vägrade tassa ut förrän på eftermiddagen.

Nä, den här helgen har jag inte varit nöjd med vädret, men jag har förstås anpassat mig efter förutsättningarna. Förutom mer vila än vanligt, har jag också kunnat ägna extra tid åt husse och matte. Inte så dumt, det heller.


14 kommentarer:

  1. Tänkte på dig i helgen när matte läste om att det kommit jätte stora hagel och att Åskar även besökt ditt revir.
    Usch fy o jam, förstår att du hållit dig inomhus mesta av tiden.
    Men faktum är att det är mysigt att vara inne o titta ut när det är sådant väder.
    Nu hoppas vi på att du får bättre patrullerings väder denna veckan.

    Ozzy


    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det var både hagel och Åskar, och sen kom blåsten. Det var väldigt länge sedan jag varit ute så litet i flera dagar. Visst, det är väl okej att fönsterspana, men nu hoppas blåsten lugnar sig snart så att jag kan ut och njuta av lugnet och friden när det är tomt i de flesta husen här, och hela Området är mitt!

      Radera
  2. Vitt i september *ryyyser*. Bra att du var inne när det kom.
    Matte å husse fick en rejäl påfyllning a sina goskonton, så lite bra var det nog att du var inne ;-)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles förfärligt var det, och marken var vit länge, dessutom. Jo, vilken stoooor tur att jag var inne, vågar knappt tänka på hur det skulle varit om jag varit ute. *ryser*
      Jo, särskilt husse har blivit tilldelad extra behandling av tassupunktur!

      Radera
  3. Man kan undra om inte matte och husse gillar sånt här väder mer än när det är varmt och soligt? Då har du ju inte så mycket tid med dom som du haft nu i helgen. Hoppas det blir så att du hinner med både dig själv och dina människor framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog rätt, de har blivit ganska försummade de senaste månaderna, så på ett sätt var det ju trevligt att få umgås så mycket. Men, som du jamar, det bästa är förstås att hinna med båda delarna!

      Radera
  4. Vadjam? Vitt allra redan?? *chockad* Måtte det varit en felleverans från Väderkatten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt VÄLDIGT fel levererat! Du kan ju bara tänka dig hur det var att stå i dörren och beskåda eländet!

      Radera
  5. Vilken chock! Alldeles för tidigt för vitt. Klokt att stanna inne! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. För tidigt är väl bara förjamet! Men det var nog mest tur att jag tassat in en stund innan det satte igång. Eller kattlig intuition, kanske?

      Radera
  6. Men jisses vilket väder ni haft nere hos er med en massa vitt !!
    Här "uppe" kom det "bara" en massa blött på tvären :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det var rätt lokalt här. Blött på tvären vill man ju inte heller vara ute i, men de här hårda kulorna...fyjam, hemska saker!

      Radera
  7. Har ni fått vitt? *chockad* Här har bara en ovanligt argsint och högljudd Åskar kommit på besök. Ingen av oss brukar bry oss om Åskar, men den här gången gömde vi oss alla 3. Sen har det vräkt ner blött halva helgen, men hellre det än vitt!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov är det borta nu igen, men det var en pärs i söndags! Man kan ju alltid hoppas att det här var första och sista gången det kom vitt på minst ett år!

      Radera