Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 20 april 2015

En katt kommer...



Jag önskar verkligen att alla haft en lika härlig helg som jag! Undrar om inte det här är allra bästa tiden? Man kan fortfarande ligga i solen, och njuta av det. Hur som helst, så är det odiskutabelt en väldigt bra tid nu!

Som de flesta dagar, har jag genomfört mina vanliga kontrollrundor. Blev ett extra stopp hos min gräddgranne, alltså de som visar sin tacksamhet för mitt arbete genom att bjuda på grädde. Mycket trevligt initiativ! Synd att inte fler tar efter. Fast då med annat än grädde. gott är det inte! Precis lagom med några slick.

Det börjar bli den tiden nu att mitt Område börjar begränsas på helgerna. Särskilt åt ena hållet, där den skällande hunden härskar. Inspektion av den delen får anstå till söndagskvällen. Mina människor tycker att jag är litet väl ambitiös, och har synpunkter på mina sena arbetstider. Men, en katt kommer, när en katt är färdig. Så är det bara.



10 kommentarer:

  1. De borde verkligen uppskatta din plikttrogenhet mer tycker vi, hur skulle grannskapet se ut annars om du inte tog ditt jobb på allvar?
    Snälla grannar som bjuder på grädde skall man vara rädd om, synd bara att du har såna med skällisar också.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt mån om gräddgrannen, hälsar dem alltid välkomna när de kommer t.ex. Sedan tittar jag till dem litet då och då. Nu är de borta mycket, men i sommar är de här hela tiden. Dessvärre gäller det också dem med skällisen, då blir det inte mycket gjort åt det hållet. Den rackaren rymmer ibland och springer omkring som en tok, det gillar jag inte!

      Radera
  2. Håller med dig helt o fullt, vilken härlig helg det varit och alldeles lagom varmt idag.
    Med min tjocka päls njuter jag så länge jag kan av att vara ute i solen, sen kryper jag in i skuggan för gott.
    Tänkte på dina skällisgrannar för ett tag sen, det är ju dags för sådana att komma fram nu.
    På tal om granne, hur är det med den gamla farbrodern som blev dålig?
    Det är ju ljust ute längre på kvällarna och då är det ju helt naturligt att ditt arbetspass sträcker sig sena o senare, det måste ju dina människor förstå.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nu dyker de upp, grannar både med och utan skällisar. Lyckligtvis är de flesta utan.
      Min favoritgranne bor kvar, men han är nästan aldrig ute mer. Så han mår nog inte så bra.
      Problemet med mina arbetstider, alltså inte MINA problem, är att de nu sträcker sig till långt efter att det blivit mörkt. Men jag vill ju inte vara ute hela natten än, så nog tycker jag att människorna ska kunna hålla sig vakna??

      Radera
  3. Visst är det skönt att kunna genomföra sitt arbete under angenäma former. Värme och sol gör ju inspektionerna effektivare skulle jag tro. Bra att du lär dina människor att det är DU som bestämmer arbetstiden och ingen annan. Du har ju under lång tid accepterat husses arbetstider ända borta i norra landet, så det vore ju märkligt om dina människor nu skulle ha synpunkter på dina arbetstider?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så självklart att jag själv bestämmer precis hur lång tid jag behöver för att bli färdig med jobbet där ute! Och turligt nog kan de ingenting göra! Här hemma kan de ta beslut mot min vilja, som att inte öppna dörrar, men där ute bestämmer JAG! Och sova hinner de nog göra så det räcker.

      Radera
  4. Klart du är ambitiös, du är väl ingen slapptassad skällis heller? Ordning och reda ska det vara.
    Så håller jag med om att det här är en väldigt bra tid. *kurr*

    SvaraRadera
    Svar
    1. He-he, nä inte är jag varken slapptassad eller skällis! Det är allt en himla tur att vi är födda i kattkroppar!

      Radera
  5. Så härligt att komma ut och äta lite gott gräs och bara vara! (När man inspekterat Området vill jama) Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu börjar det bli riktigt kalasgott, gräset där ute! Och det är det väl hos er också, hoppas jag!?

      Radera