Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 4 augusti 2014

Om jag inte smält bort



Helt utmattad ligger jag i min öken. Matte kom för att kolla om jag levde?

Samlar ihop alla min krafter...

...för en snabbkoll åt väster och öster...

...innan jag helt slut av ansträngningen sjunker ihop igen

Gissar att de flesta av er, precis som jag, tycker att termostaten där ute inte fungerat tillfredsställande den senaste månaden? Det finns inte en oupptäckt skuggfläck på min tomt, det kan jag lova! Min älskade hasselbuske har fått klara sig utan ett enda besök. 

Och till råga på dessa konstigheter, har min sekreterare helt fräckt ansökt och beviljat sig själv ledigt ytterligare en vecka! Vad jag förstått har hon någon slags jourverksamhet som förhindrar att vi sätter igång vårt angelägna arbete här. Men jag hoppas verkligen att det där andra ska vara avklarat under veckan, så att jag kan sätta igång på allvar nästa måndag! Om jag inte smält bort, förstås...



12 kommentarer:

  1. Jag jamar som du.
    Puuhh, denna månad har varit grym.
    Tycker att varje dag har varit en transportsträcka till sena kvällen då jag i alla fall levde upp lite när det blev lite svalare.
    Jag har tänkt på dig flera gånger i sommar när jag krupit in under mina bambubuskar för lite skugga. Samtidigt trodde jag att du låg under din hasselbuske.
    Näh nu jamars får det vara slut på denna värme tycker jag (och även min matte o husse).
    Vilken sekreterare du har som helt självsvåldigt bestämmer en sådan sak utan att meddela dig innan.
    Men Gustav, se det så här, denna veckan kanske det blir en skön vecka som du kan njuta av.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hasselbusken har inte varit att tänka på, där ligger solen på hela dagarna. De stora ormbunkarna på norrsidan av huset har varit rätt perfekta, annars har det blivit den skugga som stått till buds för tillfället. Den brukar ju flytta på sig rätt snabbt, har jag märkt?! Helt plötsligt ligger man där i solen igen?
      Min husse har rest till norra landet, och där är ännu varmare än här! Fast han får skylla sig själv, anser jag. Borde hålla sig hemma hos sin katt i stället!
      Min sekreterare har diverse fasoner för sig som jag, trots ivriga försök, inte lyckats komma tillrätta med!

      Radera
  2. Så bra med en undertassrapport om läget. Jam har undrat så hur du har det. Undrar hur vi ska få stopp på våra tvåbeningars självsvåldiga handlande. Bevilja sig själv ledighet! Pft. Nåjam, ser fram mot att du klarar värmen och kommer igen snart med dina skarpa iakttagelser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ju vilka problem ni bloggkatter haft med att uppfostra blogghjälpen, så jag måste erkänna att jag är ganska pessimistisk beträffande vad jag som ensam här ska kunna uppnå? Piff och Puff är helt ointresserade, så någon draghjälp där kan jag inte påräkna. Men såklart har jag inte gett upp mina uppfostringsförsök, en katts pliktär naturligtvis att utbilda våra människor så långt som möjligt åtminstone!

      Radera
  3. Det är inte mycket man orkar med.. ligga är utmärkt! Nos buffar

    SvaraRadera
  4. Håller med du att det varit på tok för varmt alldeles för länge !
    Kan ju jama att jag är väldigt tacksam över att vi har AC i vår lägenhet , annars hade jag slitit av mig pälsen :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Vi njuter av mycket tidiga mornar och kvällarna.
    Då är det uthärdligt, men dagarna går lååångsamt i hettan.

    Nosgos

    SvaraRadera
  6. Hurra! Snart är du tillbaka som vanligt med ditt bloggande! Vi har saknat dig såååååå!
    ps. I natt kom det in en fladdermus på vår innätade altan, hur spännande som helst!! men det tyckte INTE matte! Konstigt?......

    SvaraRadera
  7. Hurrjam! Du är tillbaka igen. *gladsvans*
    Puhjam, säger vi här med. Visserligen är det skönt med värme, men nu börjar det bli lite mycket. Vi känner mycket väl igen situationen på bilderna.

    SvaraRadera
  8. Ahajam, det är säkert vår mattes nya vana att ta spontana minisemestrar som har inspirerat din matte! Trist att du är borta från oss ytterligare en tid, men kanske blir det chanser att rå om matte lite extra - eller har hon tassarna fulla? :-)
    Ha det så skönt i dina skuggfläckar så ses vi snart igen!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  9. Här har vi också legat utslagna i flämtvärmen, men nu börjar det äntligen bli lite bättre efter nästan 5 veckor.
    Fräckt att olovandes ta extra semester så där! Hon borde ju förstå att vi saknar dina kloka jam!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera