Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 5 juni 2014

Jag får celebert besök





Idag mitt på dagen kom matte körande, och tänkte som vanligt svänga in på min tomt. Det gick inte. Jag hade fått en gäst, och vi ville inte bli störda just då. 

Jag har berättat om Negus några gånger tidigare. Mycket ofta är han ute och rastar sin husse på min väg. När han kommer till min tomt brukar han stanna och ropa på mig. Ibland tassar jag dit, men inte alltid. Idag tyckte jag det var en lämplig dag för litet umgänge. 
Utan riktig kamera blev bilden inte så skarp, men här ligger vi på infarten och filosoferar


Negus hade mycket att jama. Hade massor med angelägna saker att förmedla. Till slut tyckte jag att vi avhandlat det mesta, och tassade litet åt sidan. Då följde Negus efter mig, rätt långt in på mitt revir. Det fick han göra. Men inte komma helt inpå mig där, då jamade jag ifrån litet försiktigt, men bestämt. Det var helt okej, svarade han, och fortsatte diskutera en bit bort. Efter ett tag måste jag erkänna att jag tröttnade litet, och lade mig och tittade åt andra hållet. Till slut måste hans husse dra iväg honom, för att fortsätta promenaden.

Matte tycker det är konstigt att jag tolererar att Negus får komma in här, för han är visst katt på ett annat sätt än jag? Men han är det närmaste vän jag kommit, aldrig har varken Piff eller Puff visat sånt intresse för mig. Utom Puff då, men det var innan hon var till vettisen och plockade bort något.

 

16 kommentarer:

  1. Vilket trevligt besök du haft idag.
    Matte o husse jamar att den katten har dom läst om i en tidning.
    Dom tyckte det var så roligt att den kom från Båstad precis som min husse gör.
    Det klart att du tolererar honom, han går ju i sele o band (precis som jag) o därför kan han inte inkräkta på ditt revir som andra katter.
    Idag har Åskar varit här igen o blött ner mina fina kattmyntabuskar.
    Så nu kan jag inte gå ut o ta mig ett rus som jag planerat från början.
    Jag fyller nämligen 3 år idag o jag hade tänkt ta mig en "jamare" ikväll.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha världens vackraste katt som kompis är förstås litet extra kul! Särskilt som han så tydligt vill vara kompis med mig. Hans husse säger att Negus alltid stannar vid min tomt och ropar högt efter mig.
      Åskar gillar visst ditt område? Han kom inte hit idag heller, fast mycket blött blev det. Men då tassade jag till min lilla vedkorgskoja och lade mig där och väntade tills det gick över.
      Och jamarstort GRATTIS på födelsedagen! Bara till dig berättar jag då att jag fyller femton i morgon...

      Radera
  2. Oj va' mycket ni verkade ha att jama om, vi blir nyfikna! Mysigt att ha en lugn kompis att utbyta tankar med! Kuligt att ni även blockerade vägen en stund för mattes framfart med brummisen! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Negus jamade MASSOR, och jag är bra på att lyssna. Sen utbytte vi förstås en del telekattiska tankar, sånt bara vi katter kan.

      Radera
  3. Men jam så trevligt med en vän som inte bråkar med dig. Måste säga att jag tycker ni ser väldigt glada ut där på bilden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också mycket om det, jag som är van vid litet annan inställning till mig. Jo, vi var båda väldigt lugna och tillfreds där vi låg i solen!

      Radera
  4. Vad roligt att du har en vän. Visserligen räcker det ju oftast med våra tvåbeningar som vänner, men ibland kan man ju behöva ventilera kattsaker med nån som förstår hur man tänker. Hoppas ni fortsätter vara kompisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha en kattvän är ju en HELT annan grej! Och nog tror jag att vi ska förbli vänner, det hoppas jag verkligen i alla fall!

      Radera
  5. Mjau, ni ser ju ut att ha det väldigt trevligt där, och kunna jamentera det ni funderar på.
    Ni ser ut att vara riktiga kompisar också.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är nog så bra kompisar som man kan vara när man träffas bara som vi gör. Och det är fint att få uppleva att det finns nån katt som faktiskt gillar mig!

      Radera
  6. Vad kul med en kompis! Men att han skulle vara världens vackraste katt ställer jag mig tveksam till, jag tycker du är bra mycket stiligare!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju snällt jamat! Men vet du, jag är så tacksam att jag slipper hålla på och åka på utställningar, för då måste man blötas ner och andra hemskheter!

      Radera
  7. Spinnande! Kul att få besök av trevlig kompisar! Noosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är litet ovant med kul att ha en kompis som kommer besök!

      Radera
  8. Men jisses har världens vackraste katt varit på besök hos dig , han verkar ju rätt trevlig och ha tassarna kvar på jorden :)
    Min mattes pappas katt Gustav accepterar ju att jag kommer på besök och tassar in och runt i hans revir , det gör han INTE med nån annan katt.
    Kanske beror på att jag brukar ha sele på mig när jag kommer och han fattar att jag snart åker hem igen ??
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, han tassar förbi här mest varje dag, hans husse måste visst rastas ordentligt dagligen. Kanske är det som du jamar, att selen gör skillnad? Skönt att vi inte uppfattar varandra som hot i alla fall, utan tvärtom!

      Radera