Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 10 juni 2014

Fixat!


Det finns mycket onödigt som våra kära människor har för
Sådärja, ljust, fint och luftigt!
sig, och något av det mest överflödiga är väl uppsättandet av tygskynken framför fönsterna? Om jag kunde begripa ovanan att omöjliggöra smidigt hoppande upp på fönsterkarmen, särskilt på nätterna, och i sovrummet ? För min del är det just då, som denna spaningsmöjlighet är som mest aktuell.


I natt tyckte jag det var dags att ta saken i egna tassar. Medan matte och husse sov, hade jag obemärkt smugit iväg för en stunds koll på läget där ute. När jag var färdig, vände jag mig om för att hoppa ner igen. Blev varse den där tygväggen, som jämt är i vägen. Så jag satte klorna i den, för att putta bort den. Sedan hoppade jag ner. Och jag hade tur! Gardinen följde med!

Både matte och husse vaknade, och blev glada att det blev så ljust helt plötsligt. Morgon! Åtminstone enligt min klocka? Och när de ändå var vakna, kunde de gott släppa ut mig. 

Nu har jag till min förvåning upptäckt, att skynket är uppsatt igen? Nåjam, vill de, så kan de få en ny demonstration i natt. Nån gång ska de väl förstå vinken? 






14 kommentarer:

  1. Heja! Snyggt jobbat! *klappar tassarna och jamar uppskattande*
    Vi vill gärna läsa mer om din kamp mot dumma tygskynken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gjorde jag det bra? Varför försvåra livet i onödan för husets kattherre? Jag tycker det blev MYCKET bättre så här!

      Radera
  2. Fortsätter du att riva ner gardinen varje natt måste dom väl ändå förstå vinken till slut? eller??
    Bara var ihärdig o ge dig inte.
    I mitt hus hänger det trasor vid sidorna, men dom flyttar sig lätt om jag puttar på dom för dom hänger i något som heter öljetter.
    Idag har det varit varmt.
    Antar att du ligger undan din hasselbuske, själv har jag hållit mig i skuggan på altanen.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är minsann inte första gången jag demonstrerar vad jag tycker om trasorna. På dagarna är de inte så i vägen, inte alls, faktiskt. Så vill jag ha det på natten också! Vi får väl se vem som vinner?
      Nä, idag har det varit i varmaste laget för hasselbusken, för där är sol hela dagen. Jag har också letat upp skuggiga platser, man vill ju inte kokas!

      Radera
  3. Bra!! Du e ju envis så DU kommer ju att segra. Matte satte upp nya såna där tygbitar för en tid sedan i sovrummet. Räkan gav dem en rejäl omgång flleerraaa nätter i rad så nu är tygbiten liksom uppvikt om stången! VI VANN lätt som en plätt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så det GÅR att vinna? Jag skulle nog behöva förstärkning av en Räka, jag också, för att klara av det. Mina människor påstår att det ska vara mörkt i sovrummet på natten? Det är ju ändå mörkt tillräckligt länge, tycker jag, säkert till framåt tre? Räcker väl?

      Radera
  4. Bra jobbat! Håller helt med om att de där tygstyckena bara är ivägen. Här har matte ordnat så vi har fri passage på sidorna för småkillarna gjorde precis som du när de var små så matte förstod vinken och vi kom fram till en acceptabel kompromiss efter att de åkt ner i golvet flera gånger.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket bra tips! Ska genast vidarebefordra det! *noterar ivrigt*

      Radera
  5. Visst blir man besviken när man äntligen lyckas ordna till det lite praktiskt och trevligt, och så kommer tvåbeningarna och förstör allt igen.Nu vet ju jag att du är en både beslutsam, handlingskraftig och viljestark katt, så det ska bli intressant att se vem som vinner kampen om fönstertygerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det är väl bara att var uthållig, och vänta på behövlig förbättring när det gäller mitt nattarbete! Jag BORDE vinna. Det tycker jag.

      Radera
  6. Lycka till! Vi har vant oss och får faktiskt plats innanför men så är de inte så stora heller.Nobuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, jag får också plats innanför, det är mest när jag ska ner som de är i vägen. Upp lyckas jag ta mig in där innanför ridån, det är lättare. Men jag ska nog komma på nån lösning för att få slut på problemet!

      Radera
  7. Mjau du får kämpa på för att få din rätt, att dom där tygskynkena inte ska sitta upp och skymma utsikten. vad är dom bra till för, egentligen
    tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan då inte komma på en enda anledning till de här skynkena? Nä, jag röstar för fönster utan tygtrasor, blommor och alla "prydnader"!

      Radera