Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 30 april 2014

Jag klickar på "ogilla"




De där människorna har så mycket underligt för sig, och detta är något jag inte gillar alls. Eld är ju något alldeles hemskt i sig, men det allra värsta är när jag ser mina människor försvinna iväg helt frivilligt till otäckheten. Totalt obegripligt för mig vad de har där att göra? Matte har lagt ett förslag att jag ska stanna inne ikväll, så jag slipper se eländet. Tror jag ska fundera på saken.

Det enda förmildrande med den här dagen är att jag får snälla gäster, att vi ska grilla tillsammans, och att jag därmed kan påräkna att få provsmaka olika delikatesser. Utan eldandet skulle det alltså bli en högst trevlig kväll. Men det är väl inte att tänka på? 




11 kommentarer:

  1. Som tur är har jag aldrig sett detta elände du beskriver.
    Men av bilden att döma är det inget vidare.
    Matte o husse brukar gå eller cykla ner till stranden för att titta på nämnda elände men inte ikväll.
    Det är jamars kallt ute o småregnar just nu hos oss.

    Hoppas att du får smaka på många olika godsaker ikväll.
    Ha en riktigt bra valborgsafton med ditt folk

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad konstigt med ert väder, här var det en fin kväll? Och jo, förutom det där dumma som du vet, blev det en trevlig kväll. Ända tills jag blev instängd och de försvann allihopa. Men jag satt i kontorsfönstret och väntade tills jag såg att de var tillbaka välbehållna. Tur det är bara en gång om året, det här spektaklet.

      Radera
  2. Ser att din kväll går i eldens tecken. Grillning innebär ju också eldning, om än i mer kontrollerad form. Hoppas du får smaka godbitar ikväll i alla fall, helst innan de har eldat på dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grillning, det är ju en HELT annan och positiv sak! Tänk om de höll på med det i stället, alla människorna på stranden! Och så bjöds det generöst till svältande katter. Vilken dröm!

      Radera
  3. De har så mycket konstigheter för sig. God mat (massor av smakbitar) och lite gos räcker utmärkt för en toppenkväll tycker vi! Nsobuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det här är ju bara en av alla konstigheterna man får stå ut med! Att de ska krångla till allt, det räcker absolut, det ni beskriver!

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Jam tycker absolut att du ska passa på att ta en inne-kväll istället för att springa runt och riskera att bli pälsbränd ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och så blev det också! Fast kanske inte helt frivilligt, måste jag erkänna. Men förmodligen var det bäst så, det är så jobbigt att bli så orolig som jag brukar bli av att se dem försvinna.

      Radera
  6. Hemifrån mitt såg vi inte en endaste liten brasa och både matte och husse höll sig hemma hela kvällen :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar mina människor också varit lika kloka som dina! Bara att gratulera dig!

      Radera