Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 21 mars 2014

Spännande eller?





Ska man våga sig in i det okända, eller inte? Kanske måste fundera litet om jag törs? Eller direkt låta nyfikenheten och upptäckarlusten få vinna? Och ska jag i så fall tassa in rätt försiktigt, eller bara hoppa in? Det är inte alltid lätt att veta hur man ska tackla det man inte vet något om!

Men det jag vet säkert är att jag vill önska er alla en helg i vårens tecken, för det verkar som det ska bli rätt skönt mest överallt i vårt land. Åtminstone hoppas jag att ni ska slippa mer snö! 





12 kommentarer:

  1. Iiiiiiiii !!!!! va' spännande det ser ut men även skrämmande. Om vi ska tassa in där så måste vi nog ha sällskap av en så erfaren katt som du Gustav!
    Trevlig helg önskar vi även dig! Vi har mattefritt till i morgon bitti så vi har tänkt busa å leva rövare massor i kväll, hihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nog inte låta bli att undersöka vad som finns där inne? Om man inte vågar kan man ju gå miste om en riktig skatt?! En stor musgömma, eller så...

      Radera
  2. Akta bara så du inte fastnar eller springer vilse i det okända. *orolig*
    Du borde kanske knyta ett snöre runt svansen som du kan följa tillbaka hem sen igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nädå, det är inte risk...jag är väl katt????

      Radera
  3. Tassar försiktigt och är beredd på läskiga saker.. Ta tass om dig och de dina! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det läskigaste är...ja, vad kan det vara? Nä, jag tror det blir en spännande upplevelse!

      Radera
  4. Huu, ser skrämmande ut, men förstår att du vill utforska det.
    Kan ju finnas något spännande där inne, vill man veta så är det bara att tassa in.
    Var rädd om dig så att du inte fastnar där.
    Själv hade jag aldrig varken vågat eller fått krypa in där för matte o husse.
    Ha en härlig helg på dej själv

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, så är det ju! Man ska inte vara så rädd för det okända som man inte vågar språnget! Tror jag.

      Radera
  5. Nja, det där var en knepig fråga. Kanske ska man inte visa alla hur modig man egentligen är, utan låtsas ta det lite försiktigt? Tål att fundera lite på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut värt att fundera på. Både för katter och tvåbeningar...

      Radera
  6. Oh, där hade vi ALDRIG vågat oss in! *ryser* Det blir nog tyvärr förlust för upptäckarglädjen där :-) Vi har precis börjat vänja oss vid att vara ute i trapphuset - vi blev ju så rädda första gången vi tassade ut på gården. Så vi kör på små tass i taget, till slut kanske vi når vårt mål - fast vi tror inte det målet inbegriper grottor :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast...då ÄR ju trapphuset ER grotta! Det Okända som ska tacklas på ett eller annat sätt!

      Radera