Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 20 januari 2014

Ingen mening spela Allan


Nu börjar tråk-helgerna komma litet väl tätt? I fredags försvann husse innan jag knappt vaknat på morgonen. Det hade väl gott an, om inte matte också övergivit oss på eftermiddagen! Plus att det var så miserabelt väder, att jag med hänsyn till överlevnad inte kunnat vara ute innan hon åkte. Inte förrän sent på eftermiddagen dagen därpå behagade de komma hem igen. Ni förstår givetvis vilka olägenheter det innebar för mig del? Det finns ju gränser för hur länge man kan hålla sig...

På lördagskvällen och söndagen beslutade jag mig ändå för att trots uppenbar förfrysnings- och bortblåsningsrisk företa några kortare rundor där ute. Mycket korta! För att vara exakt, minimala att jag precis hann uträtta det jag absolut måste. Varför spela hjälte?

I fredags ville jag avbeställa den här årstiden, som förresten människorna måste ha missutfattat namnet på? Vittern ska den förstås heta! Och förbjudas!   



12 kommentarer:

  1. Stackars dig, din personal verkar vara på rymmen ofta.

    Förstår dig precis, finns ingen anledning att vara tuff nu.
    Jag satte mig vid dörren o jamade att jag ville ut på altanen i lördags.
    När husse öppnade dörren insåg jag mitt misstag.
    Tur att jag väger lite mer än 6 kg annars hade jag lyft.
    Vände in igen efter några sekunder.

    Ha en varm o go innekväll.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misslyckats med min personalpolitik, det är bara att erkänna. :(
      6 kg, då är du ännu ståtligare än jag! Jag väger 5 kg, så du förstår att jag inte vågade vara ute! Fy jamars, vad det har blåst här! Innekväll blir det garanterat!

      Radera
  2. Oj, har inte tänkt på att jag kan blåsa bort?!? Fast å andra sidan - om jag blåser iväg så fångas jag nog upp av nätet på den innätade uteplatsen! Hihi! Skojsigt?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det lätt att tänka på bortblåsning, kan jag jama! Och jag har ju inget nät som fångar upp mig. Alltså tog jag det litet försiktigt, för säkerhets skull. Och inte vet jag om det är skojsigt direkt att flyga in i ett nät???

      Radera
  3. Låter inget vidare det där. *ryser* Jag tycker fortfarande att dina människor kan ta och bygga en tunnel åt dig, så du kan gå ut och göra det du ska och sedan komma in igen, utan att bli pälsblöt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har jamat om lösningar med husse, men hittills har vi inte kommit fram till något annat än det här, att jag stannar inne. En tunnel, DET vore något! Men det får jag nog aldrig med husse på? :(

      Radera
  4. Jag förstår dig precis, i sånt här väder skall ingen förståndig katt behöva vara ute i.
    Sippo hade en bra ide tycker jag. Du får be husse bygga antingen en tunnel eller ett tak med vindskydd på sidorna fram till en lämplig buske så du kan gå ut och göra dina behov utan att bli pälsblöt eller blåsa bort.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser allt framför mig...vilken dröm! Och jag är rädd för att det förblir en sån också. *suckjam*

      Radera
    2. Det är ju strålande, ska jama med min husse om det också, om jag får alltså

      Radera
    3. Våra hussar kanske kunde åka till varann och hjälpas åt???

      Radera
  5. Om man ska spela Allan ska förutätsättningarna vara de rätta, t ex varmt, soligt, vindstilla, mat i favoritrestaurangerna, trevliga tvåbeningar i närheten som kan gosa när man vill. DÅ kan man spela Allan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som om förutsättningarna kommer saknas ett bra tag framöver... :((

      Radera