Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 19 september 2013

Stängd dörr, nej tack!


Mer och mer har jag övertagit rättigheten till mitt växthus.
Toppenboende!
Att de välförtjänta vilopauserna ska intagas där har mer och mer blivit förstatassvalet. Till och med min älskade hasselbuske har fått finna sig i en degradering. 


Med tillfredsställelse har jag noterat att en värmefläkt nu placerats i mitt nya boende! Jag kan bara tolka det som att matte och husse är rädda för att jag ska frysa där? För jag tar för givet att fullt tillträde kommer medges även fortsättningsvis? Någon stängd dörr kommer jag självfallet inte tolerera. Inte nu, när växthuset är helt och hållet så gott som mitt!

6 kommentarer:

  1. Håller tassarna för att INTE DIN DÖRR ska stängas på DITT växthus !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, jag har redan sett oroande tendenser! Öppningen har blivit mindre och mindre. Här gäller det att vakta!

      Radera
  2. Vad skönt att matte har insett att växthuset är ditt! Jamarns så snällt av henne att sätta in värme också. Vi håller tassarna för att hon inte blir förvirrad och stänger dörren.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vill ju inte ha det kallt i sitt hus, så nog behövs elementet på nätterna. Om jag skulle välja att sova där, alltså. Men jag är litet orolig för just det du skriver om att matte kan bli förvirrad. Känner mig inte HELT säker?

      Radera
  3. Du ska givetvis inte tolerera en stängd dörr till ditt växthus. Det enda du ska göra är att kräva mer fart på värmefläkten ju kallare det blir. Det är din kattliga rättighet att ha det varmt och skönt i ditt växthus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad jag har jamat till både matte och husse. Jag har aldrig varit där så mycket som nu, och anser därför att jag har BESITTNINGSRÄTT. Har hört att sånt finns. Och varmt måste jag ha, annars blir det inte trivsamt. Men jag känner ännu en viss osäkerhet beträffande boendevillkoren...

      Radera