Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 5 september 2013

Ibland är jag väldigt överseende



Vi har infört en nyordning sen en tid tillbaka. En alldeles utmärkt sådan, anser jag, och hoppas att den kommer permanentas. Jag har fått ensamrätt till matte och husse på nätterna! Gissa om jag njuter?

Särskilt matte har varit litet kitslig och oförstående inför våra behov att göra upp om bästa sängplatsen, (= på henne), och har menat att hon inte haft den ork hon behövt på dagarna. Man kan tycka att det är en planeringsfråga. Jag, till exempel, lägger givetvis in ett antal pauser strategiskt under dagen, men våra människor verkar inte ha samma förmåga? 

Hur som helst med den saken. Jag ska inte klaga, när en sådan brist på organisationsförmåga innebär att Piff och Puff får kampera ihop i ena halvan av huset, och jag med matte och husse i den andra! I såna lägen är det lätt av överse med dylika svagheter!

12 kommentarer:

  1. Hehe, förstår att du gillar den nya ordningen. Fast det är ju inte mer än rätt, med tanke på att din matte inte planerar några tupplurar på dagarna, så hon är pigg om natten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt skönt att kunna slappna av och slippa oron för att någon av de två andra ska komma och tro att de regerar. Så här ska vi alltid ha det anser jag!

      Radera
  2. Det är viktigt att ha överseende med våra tvåbeningars bristande organisationsförmåga. De kommer nog aldrig inse värdet av pauser på dagtid. Det går lätt att kompensera med aktiviteter nattetid, men det lär de aldrig förstå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, du har så rätt! Och i just det här fallet har jag väldigt lätt att visa tolerans!

      Radera
  3. Vilken bra nyordning! Härligt att få ha matte och husse för sig själv.Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Tänk att ibland förvånar våra tvåbeningar oss genom att ta väldigt kloka beslut alldeles själva! Det är väl det som kallas undantaget som bekräftar regeln.
    Härligt att få ha dina tvåbeningar för dig själv på natten.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan kattnivå på det beslutet! Kanske till och med ska ta bort "nästan" där, för jag hade faktiskt inte kunnat komma på något bättre själv!

      Radera
  5. Men vilket BRA beslut! Skönt att riktigt kunna slappna av och gotta sig i sovrummet. Ibland (men bara ibland) kan stängda dörrar vara riktigt bra. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där sista var ett mycket klokt påpekande! Har faktiskt inte reflekterat över det själv! Tänk att det FINNS braiga stängda dörrar? *förvånad, men glad*

      Radera
  6. Tänk att en stängd dörr kan betyda något positivt ibland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det kom en total överraskning för mig! Men en glad!

      Radera