Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 4 mars 2013

Vilken måndagmorgon!


Då har det varit helg igen. Jag tror att många av mina vänner hade det rätt jobbigt i lördags? Mycket blåst i pälsen, och dessutom snö!? Jag tycker verkligen synd om er! Så varför skulle jag klaga, bara för att matte och husse övergav mig hela eftermiddagen och kvällen? Vad som helst, bara inte mer snö, jamar jag!

Hos mig är all snön borta nu. När den aningen långtråkiga lördagen var över, blev söndagen riktigt trevlig. Tidig frukost. Tassade därefter ut för att inte återkomma förrän sent på eftermiddagen. Efter en stunds avkoppling gick jag på kvällsskiftet. Det var högintressant där ute, och jag var inte alls färdig, när matte kom ut på bron och bara lyfte in mig. Det är ytterst irriterande ovana hon har, det där.

Men det finns andra också, som har det. Irriterande ovanor. Jag jamar förstås om argbiggorna, som jag måste dela mitt hus med. Tidigt i morse var det dags igen. Deras ilskna tjut var i klass med brandlarmet, och klorna som höggs in i min rygg kändes lika illa som vanligt. Jag tryckte ihop mig så gott jag kunde mot väggen, tills matte kom och lyfte upp mig. Sedan fortsatte jag morgonen i hennes säng. På andra sidan den stängda dörren hördes intensiva krafs.

När det sedan blev dags för frukost, vå... ville jag inte tassa in i köket, för där satt de, båda två. Med mattes hjälp flög jag över dem och fick min frukost. Sedan hägrade FRIHETEN! Ut i solen! Hela dagen! Alldeles för mig själv!

8 kommentarer:

  1. Att de aldrig ger sig, dina systrar. Tur att matte hjälper dig, men å andra sidan kan man ju säga att hon ju skyldig till att du måste dela hem med dem. Hoppas de lugnar sig nån gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer nog aldrig ändra sig. Om jag kunde begripa varför de är rädda för mig???

      Radera
  2. Låter som du har haft det rätt bra, om man räknar bort dina något ilskna syrror. De har liksom inget hyfs! Hur kan de ge sig på en känd bloggarkatt så där?? Tur att matte fanns i närheten, så att du slapp ta i med hårdtassarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frånsett det där i morse har allt varit bara frid och fröjd! Så härligt väder, och husse hemma. Nog är jag glad att matte kom och hjälpte mig därifrån. Så hårda tassar finns inte som rår på de där två tillsammans!

      Radera
  3. Gustav , kan du tänka dig att min matte o husse övergav mig också HELA eftermiddagen och kvällen *suck*
    Men hade precis som du en härlig söndag :)
    Men fy jam vilka ena du tvingas dela hus med ??!!
    Minst sagt upprörande att dom kattackerar dig på det där viset !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi brukar ju kunna samsas någorlunda för det mesta. Alltså, vi undviker varann så gott det går. Men ibland händer något, jag blir missförstådd, och så är det klippt. Suckjam, det är verkligen jobbigt!

      Radera
  4. Tufft med tjejerna, skönt att matte förstår dig så bra ändå.nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte tycker nog riktigt synd om mig, och det är skönt att få ligga hos henne sedan och låta allt lugna ner sig. För det tar tid!

      Radera