Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 21 februari 2013

Ett tappert försök


Jag måste ge Piff ett erkännande. Hon gjorde en heroisk insats igår. En riktigt djupgående undersökning av monsterskåpet i köket. Många timmar höll hon på. Jag har aldrig ens varit i närheten av en sån uthållighet. 

Först när hon ansåg uppdraget slutfört bestämde hon sig för att begära dörröppning, och krafsade resolut på skåpdörren. Matte, som satt vid datorn på kontoret blev misstänksam, och gick för att kolla varifrån ljudet kom? 

När hon öppnade dörren hittade hon Piff, som rapporterade att hon jobbat klart för dagen. Tyvärr ville hon inte meddela mig vilka fynd hon gjort där inne? Gissar att det var det gamla vanliga, trots den avsevärda tiden hon spenderat där. Med andra jam, inget. 

Men ett tappert försök, det var det. 

16 kommentarer:

  1. Tror du inte att hon gjorde ett endaste litet fynd där i skåpet ??!!
    Det tror jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du det? Det skulle inte förvåna mig, men hon vill förstås inte jama något till mig. Som vanligt. Hon är ju alltid i pakt med sin syster.

      Radera
  2. Vi tror också att hon hittade nåt spinnande! Vi KAN, vi tjejer ;-)

    =^.^=

    Nosgos från två!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, klart att ni KAN, men nåt litet jam om VAD hade väl varit på sin plats??

      Radera
  3. Det kan knappast vara nåt av värde hon hittade, om hon nu hittade nåt. Hade hon hittat det du letar efter, skåpmonstret, hade hon väl skrikit i högan sky?

    SvaraRadera
    Svar
    1. He-he, jo, med kännedom om hennes reaktion ibland när jag gör något oväntat...nästan så jag skulle tycka litet synd om skåpmonstret då! :)

      Radera
  4. Svar
    1. Kanske inte HELT frivilligt, men ändå. Hon HADE ju kunnat jama ifrån innan!?

      Radera
  5. Ryck mina morrhår och kalla mig hund... Var hon där inne flera timmar?? *stora ögon*
    Hon har förstås inte samma erfarenhet som dig och behövde därför jättelång tid på sig att undersöka ordentligt.
    Men du borde kanske kika in en snabbis, ifall att...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, inte vill jag kalla dig hund, inte, NÅN måtta får det väl ändå vara? Förresten är jag inte säker på att hon jobbade hela tiden. Undrar just om hon inte tog sig en sovrast där inne, för hon brukar sova på konstiga ställen. Fast det är förstås bara en misstanke...

      Radera
  6. Vi tror oxå att hon hittade ngt där, och det ville hon inte jama till dig, *Fniss*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får väl försöka muta henne med en färsk stek framöver...

      Radera
  7. Svar
    1. Även om kanske inte HELT frivilligt... ;)

      Radera
  8. Roligt att Piff är så ambitiös i sina försök att bli en fullvärdig vaktkatt. Naturligtvis kan man inte räkna med att hon ska vara lika snabb som oss professionella, vi har ju betydligt mer erfarenhet och kunskaper. Men viljan verkar ju finnas!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om jag har mina aningar att hon slumrade till på sin post, var det en beundransvärd tid hon spenderade där inne. Dumt bara att hon inte vill dela med sig av sina erfarenheter. :(

      Radera