Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







tisdag 20 november 2012

Högst orättvist


De senaste veckorna har det pågått stor orättvisa här i huset. Både Piff och jag har utsatts för densamma. Att det handlar om något av det viktigaste i livet, maten, är nog inte svårt att gissa? 

På morgnarna är allt frid och fröjd. Alla vi tre förväntansfulla katter får varsin skål med blötmat. Det är till lunch och senare som det orättvisa sätter in. Jag kan komma in gång på gång för att få påfyllning av min blötmat. Nobben varje gång. Bara att knapra i sig av torrbitarna, om man vill överleva till nästa morgon.

Men Puff! Hon får minsann påfyllning av sin blötmat. Inte en gång, eller två. Hon får smaska i sig blötmat hela dagarna!! Gissa om Piff och jag är avundsjuka? Ibland sitter vi artigt en bit ifrån Puff när hon äter, i förhoppningen att några smulor ska sparas till bättre behövande. Dessvärre brukar vi ha en vakt i matte-gestalt. Hon saboterar alla våra försök till strategiska manövrar.

Och med vad förklaras denna orättvisa? Det antyds vara synd om Puff, för hon har så dålig mage!? Den goda blötmaten uppges vara specialmat!? Med det menas väl speciellt god?

Undrar just när matte ska upptäcka att jag också är lös i magen? Åtminstone litet??
Snääälla Puff...bara liiiiite kan jag väl få?
 

12 kommentarer:

  1. Lite orättvist är det allt men det är ju riktigt tråkigt att vara dålig i magen...Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men kan man inte var sådär litet LAGOM dålig i magen? ;)

      Radera
  2. Det syns ju tydligt på alla bilder att även du har magproblem och att du skulle behöva äta upp dig rejält. Solidarisk som du är döljer du skickligt din magra gestalt i en päls som säkert är ett par storlekar för stor. Undrar vad matte skulle säga om du visade hur mager du EGENTLIGEN är?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men varför skrattar du matte? *tittar strängt på henne* Det här är ALLVARLIGA saker! Kan det finnas någon mer förstående än Kattson? Det är ju PRECIS så det är!!!

      Radera
  3. Fyjam så orättvist! Jag kan tala om att sån där specialmat är just speciellt god. Jag minns det från när jag var ungkatt och Elvis fick det för sin mage. Jag tycker nog att matte borde vara förutseende och redan nu bjussa på denna mat till dig, i förebyggande syfte alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förebyggande syfte...*noterar ivrigt* Vilket jamarbra argument! Ska genast tassa iväg till matte med krav!

      Radera
  4. MEN Gustav då, så matte gör mot dig och Piff, stackare
    fyjam så orättvist.
    Men matte vill nog att puff ska bli bra i sin mage, därför som puff får extra godis ,Tass på dig och piff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så jamars orättvist! Och det värsta är att Puff visst alltid kommer äta den där godismaten. Det är faktiskt inte lätt att sitta där bredvid och bara titta på.

      Radera
  5. Fy vad du och Piff får utstå i erat hus. Jag tycker verkligen att ni får ta upp en allvarlig tass-kussion med er människa när ni nu är snälla och upplåter erat hus till henne...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just prexisens! *stampar hårt med tassen* Det är ingen ordning alls här! *mutter*

      Radera
  6. Tänk vad klok Kattson är! Precis så måste det ligga till! *nickar ivrigt* Förstår inte alls varför din matte skrattar? Och att termen "bättre behövande" är sorgligt missförstådd kan vi sorgset bekräfta. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattson är så klok att det nästan är ofattbart! Matte skulle skämmas över sitt skrattanfall. Men det har hon väl inte förstånd till? Jo, jag vet att ni inte heller har det lätt nu. Att det ska vara så omöjligt att själv få bestämma över mathållningen?

      Radera