Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 22 augusti 2012

Vilken bedragare!


Jag har gjort en otrevlig upptäckt. En bedragare har övertagit en av mina musrestauranger! Jodå. En skum typ, som utger sig för att vara mus, och agerar exakt som en riktig sådan. Men! Avslöjandet kom vid provsmakningen. Mig lurar man inte! Sådär vet jag minsann att en fräsch och saftig mus inte ska smaka. Totalt oätlig är mitt betyg. Demonstrativt lämnade jag hela portionen. Det går utför med restaurangnäringen.

Matte råkade passera min lämnade måltid, och mumlade något om näbbmus. En mus får ha både näbb och gälar för mig. Men ätliga ska de vara. Det är väl det minsta man kan begära efter en lyckad jakt?

18 kommentarer:

  1. Men fy för Näbbiga möss som smakar illa !

    SvaraRadera
  2. Tänk att det finns bedragare även inom mussläktet! Vilken synnerligen otrevlig upplevelse det måste varit för dig. Ett ytterligare problem uppstår ju när dessa bedragare ska straffas. Det är ju inte lätt att straffa nån som redan är död.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var rätt länge sedan jag fick mig en musstek, så det var självklart en stor besvikelse. Straffet får bli att ligga där ute och ruttna. Rätt åt den!

      Radera
  3. Ja du... Akta dig för näbbmösslingar, dom smakar BLÖRK!!!
    När vi fångar nån ger vi den ALLTID till matte *fniss*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag upptäckte det! Det har just inte funnits såna otäckingar här, bara hederliga möss. Men nu vet jag...

      Radera
  4. Väldigt elakt trick tycker jag. Jag tycker också att du borde kunna begära en ätlig mus, efter en jakt.
    Fast undra hur en mus med näbb och gälar skulle se ut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det? Den kunde väl uppfört sig så att man blev förvarnad. Inte agera mus på det där sättet.
      Tjam, en sån mus skulle nog väcka uppseende, men vad gjorde det? Bara den var LÄCKER?!

      Radera
  5. Oförskämt att inte vara ätlig när man är i restaurangen! De får väl hålla sig borta! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och inte vet jag vart jag ska vända mig för att klaga heller?

      Radera
  6. Fy jam, det där näbbiga mössen smakar illa. Tur du inte åt den av bara farten, de brukar komma i retur då. Riktigt oförskämt av den att låtsas vara en riktig musling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åt den? Inte en chans att den kunde lura en rutinerad musätare! Och vilken korkad typ, att låtsas sådär. Men den fick sitt straff!

      Radera
  7. Mjau, det borde finnas ngn sorts klagomur för oss katter oxå, jamar vi. Tvåbeningar har ju ngt sådant, har vi hört jamas, så varför inte till oss katter??

    Lurig matte du har, suckjam.

    Tasskram kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske finns det? Måste ta reda på det...

      Radera
  8. Hmjam, så näbbmuslingar är inte ätliga? Intressant att så pass nära släktingar (för det är de väl?) kan vara så olika skapta... Hoppas du hittar en riktigt delikatt musling nästa gång *håller tassarna*
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt inte ätliga. Måste ha tre kors i mushandboken. Om det finns någon? Annars ska jag nog ge ut en sån. Borde finnas marknad för det?

      Radera
  9. Jam, vilken bra ide! Skrev lite om möss hos mig idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du skrivit om möss? Det måste jag kolla!

      Radera