Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 13 augusti 2012

Kanske lika bra


I lördags morse blev jag glatt överraskad när matte och husse faktiskt väckte mig. Det vanliga är tvärtom. Jag hade ju klagat på deras ovilja att vakna och stiga upp i en vettig tid. Hade de äntligen insett det riktiga i min åsikt?

Fast något skumt var det. Bara husse åt frukost. Sedan sa han hejdå till matte och mig, och jag såg honom försvinna med den där bilen som stått här sedan han kom i början av sommaren. Nu skulle den och husse tillbaka till norra landet. Det var ju inget kul att tassa hej då till husse. Dessutom hade jag inte fått min frukost ännu. Nästan lika illa.

Numera tassar jag inte ut förrän jag fått åtminstone litet av blötmaten som jag får till frukost. Fast jag tar bara och provsmakar litet i första omgången. Slickar såsen, och får god smak i munnen. Efter det har jag affärer av privat natur att uträtta utomhus. Sedan de är avklarade, och jag gjort en första sväng runt Mitt Område, lägger jag mig på trappan och inväntar dörröppning. Det är då det är dags för min riktiga frukost. Allt blötmat jag lämnade förut, mmmm, så gott den smakar! 

I söndags blev det ingen tidig väckning. Inte i morse heller. Men kanske är det lika bra. I alla fall om tidiga väckningar innebär tassa adjö.

14 kommentarer:

  1. Men, nääääe!!! Har han åkt!!! Husse! sicken en! Det där norra landet stinker verkligen :(
    nosgos å tröstegottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, nu IGEN! Jag fattar inte vad som finns där uppe, men inte här? I alla fall inte en ovanligt fin katt som är expert på att massera mjukmagar. HUR kan kan åka ifrån den katten ideligen??

      Radera
  2. Ska det vara så med tidig väckning så kvittar det ju.Man vill ju ha sina tvåbeningar hemma.nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med. Så viktigt är det trots allt inte att stiga upp tidigt.

      Radera
  3. Illa, illa att husse är på vift i norra landet. Kanske får han snart abstinens efter mjukmagemassage och kommer hem? Isak är så imponerad av att din frukost står kvar efter din patrullering. Eller är det matte som tar på sig rollen som matvakt? Om Isak går ifrån sin skål så är genast någon av strumpmissarna där och tar för sig. Om inte matte hinner ingripa, alltså. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En hel vecka till "måste" han vara borta, stackarn. Han längtar säkert jamarmycket efter massagen! Matte ställer under skålen en stund, fast egentligen är det så nödvändigt. Puff gillar inte den sortens mat, och Piff orkar knappt äta upp sin egen. Men för säkerhets skull får den vänta i skafferiet.

      Radera
  4. Så här kan det ju inte få fortsätta. Du har ju en husse för att han ska vara hos DIG, inte i norra landet. Visserligen kan det finnas katter där också, men grejen är ju att det inte kan finnas nån GUSTAV värd namnet på det sätt du är. Läge för allvarligt jam med husse, alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. VÄLDIGT allvarligt läge, jag kan bara injama. När han kommer tillbaka ska han få specialmassage med extra mycket klös. Då inser han att det är precis vad han behöver, VARJE DAG, och så kommer han aldrig mer åka till norra landet!

      Radera
  5. Uschjam så trist att husse åkt till det norra landet igen. Du får jama till på skarpen att han får skaffa jobb i södra landet istället.
    Annars tycker jag det låter som en drömtillvaro för en katt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det finns hur mycket som helst att göra här nere. Ett jobb som min assistent är ledigt, till exempel.
      Men du har rätt, förutom det har jag det nog så bra som man kan ha det.

      Radera
  6. MEN Gustav då vad jamar du för ngt, har husse åkt till norra landet igen, vilken husse du har. Du får vänta en hel vecka då till han kommer hem till er igen. Sådana är dom, dom däringa tvåbeningarna.
    Vet du Gustav, Matte har köpt en rolig prasslig tunna åt oss som vi ska tassa in ngn dag på våran blogg. Den ser jamras rolig ut, *Fniss*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min husse är alldeles hopplös med sitt åkande. *suckjam*
      Vi har också en sån, men ingen här bryr sig om den. Om ni har fått en roligare typ!

      Radera
  7. Så tråkigt att din husse åkt till det där Norra landet igen :(
    Hoppas det inte dröjer alltför länge innan han kommer hem igen !
    Här äter jag oxå en första blötmatsfrukost = såsen , sen tassar jag runt en sväng i lägenheten innan jag äter upp allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man, vi gör på samma sätt. En sväng i lägenheten eller en sväng ute, det är ju samma sak!

      Radera