Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 31 oktober 2011

Jag har min egen teori

Jam på er! Nu är jag alldeles vanlige Gustav igen! Några dagars härlig diet på vitfisk gjorde mig helt bra igen. Jag tror ju att det är precis vad min kropp kräver. Vitfisk toppad med litet tonfisk, och kanske en eller annan räka. Min egen teori är att jag drabbades av akut vitfiskbrist. Sedan fiskaffären slog igen har jag noterad en allvarlig minskning av vitfiskinköp. 

Nu har det kommit till min kännedom, att det finns en fiskaffär ganska mycket längre bort. Det var dit husse åkte och köpte min fisk i fredags. Så nu tar jag för givet, att det fortsättningsvis kommer bli bättring på tätheten av fiskinköp. För de vill såklart inte att jag ska drabbas av samma allvarliga åkomma en gång till?!

 
Har nu varit ute igår och idag, och har givetvis haft fullt upp att kontrollera och markera gränserna här. Dessutom har jag  varit behjälplig med tillsyn när växthuset isolerats. Skönt att ha det gjort, så jag kan ligga där och vila utan att frysa i pälsen.

Nu ser jag med tillförsikt fram emot en ny arbetsvecka. En vanlig-vecka. Härligt!  

20 kommentarer:

  1. Naturligtvis! *slår tassen mot pannan* Akut vitfiskbrist måste det förstås vara! Bäst att husse noterar åkomman, och dess dessbättre enkla bot. Vad är väl en lite omväg till den nya fiskaffären mot att få ha en alert Gustav där hemma? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Åh så bra att du mår bättre!
    Vi har varit så oroliga att du ätit en förgiftad musling igen...

    Skönt att vara hemma och ha sitt vanliga arbete, för du jobbar väl fortfarande som kundmottagare?! ;)

    Buff

    SvaraRadera
  3. Akut vitfiskbrist låter allvarligt men som tur är så är ju lösningen ganska enkel. Tur att det inte var värre än så.

    SvaraRadera
  4. FINDUS, ISAK och RASMUS: Visst är det typiskt att man måste ställa diagnos själv? Konstigt att det skrivs så litet om den sjukdomen. Mycket bra att husse lärt sig var apoteket ligger!

    SvaraRadera
  5. LINNSEN: Blev själv bekymrad där ett tag, men så var det lyckligtvis inte. Jodå, jag har kvar mitt gamla jobb som kundmottagare, men det har varit så litet att göra där ett tag. Matte och husse har åkt till andra och jobbat i stället. Men det gör inte så mycket, jag har ju mycket att styra med där ute!

    SvaraRadera
  6. Åh nej! Akut vitfiskbrist är jamarns så allvarligt, har jag hört. Jag är förvånad över att jag inte själv råkat ut för det. Eller har jag..?

    SvaraRadera
  7. SKRUTTEN och SKORPAN: Ja, tänk så fort det vände bara jag fick rätt medicin! Nu måste vi se till att behålla vitfisknivån jämn och hög!

    SvaraRadera
  8. SIPPO: Jaså, du har hört jamas om det? Ja, man mår då inget vidare när man har det, så jag hoppas du klarar dig. Men du får ju Sheba med vitfisk emellanåt, då fyller du säkert depåerna till en hälsosam nivå.

    SvaraRadera
  9. men oj, jag ser att jag har missat en hel del här i min frånvaro!!vilken tur att du mår bättre igen! jag kände vissa orosskakningar i svansspetsen när jag läste om kräkningar och blod och sånt där otäckt...
    jag håller tassen för att du är frisk nu...du kanske jobbade för mycket så du så där utbränd som människorna kan bli när de jobbar för mycket?

    SvaraRadera
  10. MAYA: Känner mig som en kattyngling igen! Nä, jag tror inte vi katter kan bli utbrända? Vi är nog alldeles för kloka för det. Vi inser ju hur viktigt det är att ha PAUSER och VILA.
    Nädå, jag behövde bara litet vitfisk!

    SvaraRadera
  11. Vilken tur att du är så klok Gustav så du kunde ställa rätt diagnos på dig , nu när dina 2-beta inte kunde räkna ut att det var Vitfisksbrist du led av !!

    SvaraRadera
  12. Men det var då för väl att dina människor hittat en ersättare för fiskaffären som stängde. Jag har varit så orolig för dig, men nu känns det bra igen när den aldleles vanlige Gustav är på banan igen. Håll dig kvar där nu.

    SvaraRadera
  13. Att vi inte tänkte på det från början!
    Klart att det är så.

    SvaraRadera
  14. Vilken tur att du ställde diagnosen själv. För att inte tala om att husse hittade ett nytt inköpsställe till botemedlet.
    Nu kan vi andas ut och önska dig en trevlig arbetsvecka.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  15. Så skönt att du mår bra!Tänk vad bra det är med vitfisk nu gäller det att få det tillräckligt ofta! Härligt med lite utepatrullering! Nosbuff

    SvaraRadera
  16. KJELLE BUS: Bra katt reder sig själv!!

    SvaraRadera
  17. KATTSON: Det vore väl ändå märkvärdigt om en katt som bor vid havet inte kunde få sitt behov av vitfisk tillgodosett? Nån * ordning får det vara!

    SvaraRadera
  18. MAX och MÅNS: Självklart! Ibland är det svårt att se de enkla lösningarna.

    SvaraRadera
  19. HJULIA och SMULAN, AMANDA: Det nya stället verkar lovande, ungefär lika stort som det gamla. Och husse kan gott träna lite bilkörning, det är aldrig fel.

    SvaraRadera
  20. DUI och DECO: Det är fantastiskt med en medicin som smakar mums!

    SvaraRadera