Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







onsdag 25 maj 2011

En bra och en dålig

Det finns en bra och en dålig sak som händer varje morgon. Tar det braiga först. Piff och jag får godismat. Vi börjar komma in bra i rutinerna. Puff går in i vardagsrummet, matte stänger dörren, och Piff och jag sätter oss förväntansfullt i köket. Matte plockar fram två skålar och häller i blötmat. Doftar lika himmelskt varje morgon.

Sedan kommer det tråkiga. När jag ätit upp -det går fort!- hämtar matte en flaska och en bomullsrondell. Då försöker jag dra mig undan till något undanskymt ställe. Matte hämtar mig där, och sätter mig på en stol. Sedan misshandlar hon mig genom att trycka och böka runt där det gör ont, bredvid örat och uppe på nacken. Ja, ni minns kanske att jag försvarat Mitt Område? Blev tvungen att upprepa det. Har fått en synnerligen trögfattad inkräktare bokstavligen på halsen. Därför får jag nu fortfarande lida för detta, genom att ett flertal gånger varje dag bli utsatt för denna behandling. 

Nåjam, när pinan väl är över på morgonen, får jag äntligen komma ut och starta dagens arbete. Och Puff får komma in i köket och kasta sig över några bitar som matte sparat till henne.

12 kommentarer:

  1. Arrggg... den där pinnen med sprit!
    Husse använder den nästan dagligen där han tagit bort fästingar.
    Bråkat med Sigge har vi inte gjort på länge.
    Vilket husse är ytterst tacksam för.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. MAX och MÅNS: Oj, har ni fästingar så ofta?! Måste vara något fel på ert Frontline?
    Vi olycksbröder får hålla ihop och stötta varandra i det här spriteländet.
    Jag är glad för er skull att ni sluppit sätta Sigge på plats.

    SvaraRadera
  3. Man kan ju tycka att det borde vara inkräktaren som spritades ner och inte du som är oskyldig. Men det började ju som en bra dag i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Usch! Hoppas verligen att den där inkräktaren har förstått nu. Läbbigt med det där runt örat och nacken men bara det blir bra och du slipper att ha ont så får du stå ut. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. SIPPO: Det har du alldeles rätt i. Så orättvist det är! Hoppas att det snart bara blir inledningen och inte avslutningen av morgonritualerna. *förväntansfull*

    SvaraRadera
  6. DUI och DECO: Dessvärre tror jag inte budskapet har gått hem riktigt än. Har sällan stött på en så trögfattad och nonchalant katt. Men jag hoppas att åtminstone de här såren läker snart.

    SvaraRadera
  7. Inkräktare kan visst ställa till det långt efter att de lämnat Området? Trist att matte måste ta till det blöta och svidande artilleriet. :( Fast vi vill ju inte att såren ska bli infekterade förstås. Hoppas att det läkt snart. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. FINDUS, ISAK och RASMUS: Om det vore så väl, att han stuckit härifrån...Är rädd för att det måste bli fler blessyrer framöver :(

    SvaraRadera
  9. Åh stackare! Fattar han inte att det är din gård?? Att han bara vågar ge sig på dig förresten, du som är stor och stark och har leverkorvsgranne med hatt och allt!

    Hoppas att det svidande eländet åtminstone läker såren snabbt!

    SvaraRadera
  10. MAURICE och KAJSA: Det är en sällsynt dumming, och dessvärre i samma storlek som jag. *suckjam* Att jag har min leverkorvsgranne tar han ingen hänsyn till. Men ett vet jag, bara jag får hälsa på grannen inomhus och få godsaker. :)

    SvaraRadera
  11. Bara du blir bra från det däringa otäcka, så blir det säkert bra sedan. Dom däringa dummisarna är inte snälla som hoppar på våra katters pälsar, *suckajam*

    Tasskram

    SvaraRadera
  12. MIMMI, CHICKO, TARZAN, SESSAN: Det blir säkert bra, bara jag får vara ifred sedan. Mitt problem är att få honom att inse lämpligheten i att sticka härifrån.

    SvaraRadera