Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







måndag 31 januari 2011

Det är något som pirrar

Jag fick gäster i alla fall i helgen. Minisen och hans människor kom i lördags. De hade med sig en riktigt skön stol till mig.
Tänk att man äntligen börjat tillverka kattstolar!


Minisen: Va jö du i min tol???

Kattsäkerhetsrådet utfärdar klass 1-varning!



Mmmm, han lär sig...*kurr, kurr*...Litet längre upp, tack!

På söndagen var jag ute precis hela dagen, så länge att matte började bli orolig. Men det var ju så jamarskönt väder. Pälsen blev alldeles solvarm. Varför sitta inne en sådan dag? Sedan jag vilat en en liten stund, ville jag ut igen, men se, det var helt tji. "Nu har du varit ute nog idag", påstod matte. Precis som om hon hade någon kunskap om det? Satte mig därför under dörrhandtaget, och utstötte mina mest bedjande jam. Trots att jag var ihärdig, lyckades jag inte tina hennes ishjärta.

I morse åkte favoritgrannen till tyska landet. Han skulle fylla på förrådet, anförtrodde han mig. Jag tar för givet att det leverkorven han avser? Den har ju varit slut en längre tid. 

Även idag har jag tillbringat mycket tid utomhus, trots pälsblåst och inte särskilt tilltalande väder. Det är precis som att något i kroppen pirrar, jag blir så rastlös av att bara tassa omkring här inne. Nä, nu är jag redo för de Stora Uppdragen!

13 kommentarer:

  1. Hm, det verkar som om minisen redan börjar ta efter dåliga vanor, för vad menar han med att det var hans stol? Men det är ju klart, han verkar ju lära sig rätt snabbt hur man klappar.

    Att sitta under dörrhandtaget och jama bedjande har även jag försökt. Fast med min husse så fungerar det oftast. Han hotar med att åka till din matte och ta lektioner i hur man ignorerar sin katt! *chockad* Så om du ser en skummis smyga runt din husknut, så är det säkert husse som vill gå på kurs. Skicka då genast hem honom igen tack.

    "Kattsäkerhetsrådet utfärdar klass-1 varning..." Aj, jag skrattar morrhåren av mig!

    SvaraRadera
  2. SIPPO: Ja, jag lyssnade ju inte heller på det örat, när han pratade om "sin" stol, utan låg lugnt kvar.
    Tur att du varnade mig om din husse!! Ska verkligen hålla ett öga öppet dygnet runt i fortsättningen. Inte vill jag att din husse ska ta efter mattes dumheter! Vi är ju kompisar, du och jag, och måste hålla ihop!

    SvaraRadera
  3. Åh, ett jobb som kattstolsprovare skulle vi kunna tänka oss! De såg ju jamarmysiga ut. Hoppas dock att de levereras utan minisar? Dessa får endast inkluderas om de lärt sig klappa lika fint som er minigäst. Hör att det vankas ljusare tider på godbitsfronten. "Fylla på förråden" låter lovande. Vi håller tassarna för att leverkorvsförrådet blir EXTRA påfyllt! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. FINDUS, ISAK och RASMUS: Tyvärr tog de med sig min stol när de åkte. Kan jama att det var en av de bästa stolar jag provat. Precis lagom stor grop att ligga i. Det jag är osäker på är just om minisar ingår eller inte?
    Jag hoppas också på leverkorven. Matte tror att det är något annat som ska fyllas på, men det tror inte jag.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker minisen verkar läraktig. Han gjorde ju inge seriösa anspråk på din sto som tur var. Och klappa dig kunde han också. Jag känner optimism för han utveckling!

    SvaraRadera
  6. KATTSON: Jodå, men tills vidare kräver jag nog övervakning av hans människor vid umgänge, eftersom jag noterat vissa nyptendenser.

    SvaraRadera
  7. den där stolen verkar vara av finaste kvalite för katter. Den måste vara en deluxe x-klusiv variant. Dom finns nog bara i ditt skånska land för jag har inte sett några här. Ska genast skicka en beställning med min människa när hon åker till det skånska landet.
    Bra gjort av din favvo-granne att åka och fylla på ditt leverkorvsförråd, heder åt honom.

    SvaraRadera
  8. MAYA: Ja, det tycker jag, den kan verkligen rekommenderas. Hoppas jag får tillbaka min stol snart.
    Jag hoppas åtminstone att han köper leverkorv, jag vet ju inte säkert ännu...

    SvaraRadera
  9. Den passade ju perfekt! Såg bra ut med minisen, verkar ta det lite försiktig och med en tvåbening som är med så går det nog bra!Härligt att vara ute i solen, man känner hur det spritter i hela kroppen! Hoppas nu att grannen köper MYCKET leverkorv när han är borta. Nosbuff

    SvaraRadera
  10. DUI och DECO: Visst, det var absolut rätt storlek på stolen, både på bredden och djupet.
    Jag kommer tassa omkring i spänd förväntan när grannen kommer tillbaka. Hoppas, hoppas han inte glömt handla till mig!

    SvaraRadera
  11. En sån stol skulle man ha, man kommer liksom upp på höjden, till skillnad från när man ligger i sin KATTong som ju är golvbaserad.
    Det vattnas i munnen när jag försöker föreställa mig hur mycket leverkorv det får plats i din grannes förråd. Men nu är matte ännu hårdare med dieten. Det hjälper inte ett dugg när jag försöker visa att jag inte är tjock, utan kattletisk och stilig.
    Tack för tröstande ord och jam - matte och jag är så glada att ni finns!
    Kramar och tassklappar till er alla

    SvaraRadera
  12. GUNILLA o FRASSE: Dessutom är det en skön svikt i den...Trist det där med dieten, men det är klart att om alternativet är att må dåligt, synd om dig är det! Håller nu tassarna hela tiden för att du ska bli bra på riktigt!!

    SvaraRadera
  13. Vilken osis att den där Minisen tog med sig fåtöljen när han åkte :(
    Den ser ut att vara purrfekt för en misse ju !
    Ser att Minisen verkar kunna klappa fint :)
    Här har det inte varit någon utevistelse i helgen :(
    Först var det dåligt väder o sen när det var sol så jobbade matte HELA dagen o den där husse han vägrar ju att gå ut med mig i någon sele :(
    Är visst för farligt att gå ut på egen tass här säger dom 2-benta.
    Igår när matte var ledig så var det ju givetvis skitväder igen = SUCK !
    Men som du såg så spanade jag ju på Fjäderkotletter från fönstret i alla fall :)

    SvaraRadera