Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







torsdag 21 oktober 2010

Mitt ansvarsfulla arbete har börjat

Jaha, här ser ni högste ansvarige för hus och säkerhet fram till söndag kväll. Som ni kanske kan utläsa av min bestämda blick, tar jag min uppgift på största allvar. 

Det var aningen irriterande att inte få tassa ut och utföra mina morgonrutiner utomhus, men jag har inspekterat att lådorna är i ordning som de ska. Blir väl tvungen att kliva in där så småningom. Även om jag klarar av att hålla mig länge, är tre dagar i längsta laget.

Piff och Puff har tack och lov insett att jag är jag. Det tog ett tag efter pensionatsvistelsen, men nu luktar nog min päls Gustav igen. I början stank jag, så jag knappt kände igen mig själv. Fick göra en riktig storrengöring för att bli som katt igen.


Har hört jamas om vitt nedfall, så egentligen är jag ganska nöjd med att få jobba inomhus några dagar. Dessutom har matte lovat att hon inte ska resa bort på minst åttiotolv dagar, eller om det var hundratrettiofemton, jag minns inte så noga. Länge var det i alla fall, det är huvudsaken. Det ska bli skönt när allt är som det ska igen, alltså precis bara vanligt.

11 kommentarer:

  1. Injamar med det. Skönast när allt är som vanligt!

    Måste varit hemskt att inte känna igen sig själv för att man luktar så annorlunda. Vill minnas något liknande när jag blev kattererad förra året. Det var jobbigt.

    Nosgos till dig Gustav

    SvaraRadera
  2. Det kommer inte finnas en skummis som kan smita förbi dina vakande morrhår och ögon. Dina människor kan lugn överlåta övervakningen till dig. Så håller jag med om att det är skönt när allt är som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Det är bra att Piff och Puff inser att det är du som har ansvaret. Du har börjat bra ser vi på den bestämda blicken. Hoppas att det blir lugnt. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Vi håller också med! Givetvis är det roligt när det händer saker, men vissa grundläggande delar i våra liv vill vi ha likadant varje dag.
    Och det enda vi begär är att våra hussar och mattar ska vara hemma! Är ju inga stora krav tycker vi.
    /M&M

    SvaraRadera
  5. Det är faktiskt en kattlig rättighet att allt ska vara som det brukar, om det är bra vill säga. Du får jama om det för matte. Trots att hon sviker dig, sviker inte du din plikt. Heder åt en sån katt.

    SvaraRadera
  6. Jag ser på långt håll att du har tagit ditt husvaktarjobb på största allvar. Det kommer inte en inkräktare in där så sant jag heter Maya. Inte en mus heller för den delen. Bra att din Gustav lukt har kommit tillbaka nu. Det bästa är ju när allt är som vanligt så är det bara

    SvaraRadera
  7. Tassar in i morgon och kommenterar. Vi får inte låna datorn mer i kväll säger mamsen.

    Kurr kurr från Bröderna Bus

    SvaraRadera
  8. Det syns ju att det är Husets Väktare på bilden. Jamarns så imponerande du ser ut! En av de jobbigaste sakerna med att vara borta, är den där konstiga lukten. Att man inte luktar som vanligt. Ehum, hoppas att inte Piff och Puff tar miste på matte och husse när de kommer hem. Vore lite pinsamt om de blev utfrästa. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Att vara den högste ansvarige för hus och säkerhet är ingen lätt uppgift. Den kräver "En Katt För Sin Hatt"! Eller ska man ha mössa på sig när kylan och allt det vita kommer nu?

    Kurrliga Pälsningar från Bröderna Bus

    SvaraRadera
  10. nämen en sån snygging!
    såg ni hade tassat in hos oss,lämna gärna ett avtryck nästa gång!
    /tass pip och murre

    SvaraRadera
  11. TILL ALLIHOPA: Tack så hemskt mycket för alla uppmuntrande jam! Det känns fint att ni litar på mig, och det gick ju också bra allting. Inga möss fanns på borden när mina människor kom hem, till exempel. Det var de tacksamma för.
    Det där med lukter är en hel vetenskap, men alldeles för invecklat för våra hussar och mattar att begripa, de med sina outvecklade nosar. Men visst är det tryggt att lukta sig själv igen, och slippa bli utfräst helt utan anledning.

    SvaraRadera