Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 14 maj 2010

Inkräktare eller inte, det är frågan

Matte: Hördu Gustav, det är en sak vi måste prata om.
Gustav: Jam?
Matte: Den där svartvita katten, du vet?
Gustav: Inkräktaren?
Matte: Just precis! När jag hade varit och handlat satt han här precis utanför huset.
Gustav: Fräääs!
Matte: Det är just det vi måste diskutera. Han hade inget halsband, och jag är rädd för att han inte har något hus att bo i.
Gustav: Verkligen inte mitt problem!
Matte: Nä, men jag tycker det är ett problem, för nu har han varit i trakten ända sedan i höstas, och jag tycker faktiskt litet synd om honom.
Gustav: Synd om??? 
Matte: Ja, du kan inte tänka dig att låta bli att slåss med honom? Ni kanske kan bli kompisar?!
Gustav: Vad är det du antyder? Jag har upplåtit mitt hus till två bitchiga katt-tjejer, det är sannerligen mer än nog! För min del är detta färdigjamat. Nu ska jag i stället önska mina riktiga kompisar en icke-blöt, varm och fin helg!
Matte: *suck* ja, det är ju du som bestämmer i kattfrågor...
Gustav: Just det! 

10 kommentarer:

  1. Klart du måste hålla på ditt! Matte kan kanske kolla den där inkräktaren ändå, men inte på ditt revir! Hoppas att du får mycket sol i helgen! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jag tycker faktiskt att tre katter är fullt tillräckligt i det här huset. Förresten har vi inte fler än tre matskålar, så det så.
    Hoppas solen lyser på er med! Buff, buff!

    SvaraRadera
  3. Förstår din tveksamhet till ytterligare en gäst. Jag skulle nog reagera likadant. Men ändå så kan jag inte låta bli att tycka synd om missen. Det hade kunnat vara jag eller Snuffe eller... *suck* Tassa lugnt i helgen och se upp för otäckt blött.
    *tass*

    SvaraRadera
  4. Det är litet kusligt att han är så lik dig. Men jag vet ju att du är hos din husse och Snuffe. Och jag klarar bara inte av fler här. Fast jag kan förstås hoppas att han hittar ett eget hus.
    Då blir matte glad också. Tassa lugnt själv, och ha det så bra!

    SvaraRadera
  5. Nej, man vill ju inte att alla katter ska tro att det är fritt fram på ens Område. Men visst är det synd om svart-vitingen om det är så, att han inte har ett eget hus att bo i. *sniff* Undrar så, varifrån han kommer? Vi håller också tassarna för att vi alla får lite sol i helgen. Ärligt jamat, hittills har det varit snålt med det. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. men Gustav, har du inte nåt annat hus, typ en bod eller så som du skulle kunna "låna ut" till "gästen" bara lite så där. I fall han inte har nåt hem så kan du ju faktiskt kanske vara lite gästvänlig...bara för snällhetsskull. Man ska ju va snäll eller hur? tänk om du inte skulle ha nåt hem och va ute hungrig och blöt i pälsen...*snyft* då skulle du tycka det va rätt skönt med en bod att krypa in i...eller hur?

    SvaraRadera
  7. FINDUS, ISAK och RASMUS: Nä, jag håller rätt hårt på min rätt till det här området. Om det inte vore för mig skulle väl matte ha fullt med katter i huset. Nån måste slå tassen i bordet här.

    MAYA: Problemet är att jag tycker det räcker att dela området med Piff. Och i min ålder är det svårt att tänka om. Jag har svårt att tänka mig hur det skulle gå till att acceptera en till här.
    Men jag kan ju hoppas att han hittar ett eget hus, det finns faktiskt flera tänkbara litet längre bort. Matte får väl tipsa honom.

    SvaraRadera
  8. Gustav, om du inte kan tänka dig att ha den här stackars katten som kompis kanske du kan be matte att ringa nåt katthem i trakten och höra om de kan ta hand om den? Det är inte roligt för en katt att gå utan hem må du tro.

    SvaraRadera
  9. Vi klosterkatter grunnar på en lösning... vi förstår att du inte vill dela reviret med fler, och som gammelkatt måste du få ha ditt Område ifred. Men samtidigt behöver den där svartvita katten kanske hjälp? Så vi tänkte att du kanske kunde ringa ett katthem i närheten och be dem ta hand om katten? De brukar känna till om någon har mist en katt också, för då vänder man sig ju till närmaste katthem och frågar om någon lämnat in ens misse...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  10. KATTSON och KLOSTERKATTERNA: Ni jamar båda ungefär samma bra tanke. Vi ska göra litet efteforskningar först, försöka ta en bild på honom och fråga runt om någon saknar honom. Sen är vi ju inte säkra än, kanske bor han nånstans och bara försöker utvidga sitt revir. Matte ska jobba vidare med frågan...

    SvaraRadera