Välkommen att tassa in...

God vän är alltid välkommen!







fredag 9 april 2010

Vilken attack

Har inte så särskilt mycket att jamortera, eftersom jag bara tassar omkring här inne. Av någon anledning går matte och väntar på att jag ska uppsöka lådan. Har gjort det några gånger -nöden har ingen lag-, men tydligen inte med det resultat hon väntat på. Förstår inte att det kan vara intressant att titta på mitt ...ja, ni vet. Det är väl klart att det inte finns något rött i det? Har ju bara smaskat på kokt vitfisk i två dagar nu! Gissa om Piff och Puff är avundsjuka?!

Apropå de rackarna. Igår kväll var det faktiskt så synd om mig, ja allra syndomast i världen, tror jag. Matte höll på med något som kunde vara mat, så jag satte mig vid hennes fötter, tyst och stilla. För tyst, för hon märkte inte mig, utan trampade på min tass när hon skulle flytta sig. Gissa om det gjorde ont?? Jag skrek förstås i högan sky, och vad tror ni hände då? Att Piff och Puff kom till min undsättning? Fel, fel, fel! De fick för sig att jag var ett monster, och gick till samfälld attack. Jag flydde ut i hallen med bägge angriparna på mig. Efter kom matte vrålande. Hon var jättearg på Piff och Puff och schasade bort dem. Jag låg kvar helt slut. Först bli trampad på och sedan attackerad. Det var tufft.

Men sedan blev det riktigt bra, för matte tog upp mig, och så gick vi in i gästrummet, och hon kelade jättelänge med mig. Sedan stängde hon dörren så att jag skulle få vara ifred ett tag. Det var riktigt skönt, för Piff och Puff gick omkring och morrade och var inte riktigt säkra på om det faktiskt var jag och inte ett monster. Men idag är vi vänner igen.

Nu önskar jag alla mina vänner en skön vårhelg, så tassas vi på måndag.

6 kommentarer:

  1. Stackars dig, Gustav, du har det inte lätt! Tur att du får lite vitfisk i alla fall. Bra att du fick extramys och eget rum när det blev så eländigt. Tröstartass

    SvaraRadera
  2. Nämen fy, vet inte Piff och Puff att man ska vara snälla mot sjuklingar? Inte jagas, utan komma med en bukett kattmynta och en fin, inslagen ask med leverpastej. Eller leverkorv? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. DUI och DECO: Nä, fy vad jobbigt det var ett tag. Förstår inte varför dom inte kan se skillnad på mig och ett monster? Buff, buff!

    FINDUS, ISAK och RASMUS: Vett och etikett fanns inte på deras schema i kattskolan. Ska minsann tipsa dom vad som gäller. Tack för det!

    SvaraRadera
  4. Stackars Gustav! Jag lider verkligen med dig. Det kan inte vara roligt att först bli tasstrampad och sedan jagad av två galna tjejer. Vilken tur att matte var där och redde upp situationen och gosade med dig. *tröstartass*

    SvaraRadera
  5. Det är tur att du har en snäll matte som förstår att du måste få vara ifred ibland, särskilt när du är sjuk både i mage och på tass. Det verkar ju som om Piff och Puff helt missuppfattade situationen. Skönt att ni blev vänner igen. Du visar din storsinthet som vanligt genom att förlåta. Hoppas du snart mår bättre också.

    SvaraRadera
  6. SIPPO: Ja fyjam, vilken hemsk dag. Utegångsförbud, påtrampad och attackerad. Tur inte alla dagar är såna! Tack för tassen!

    KATTSON: Ja, det hoppas jag verkligen, att det var en missuppfattning. Tur jag är född med ett lugnt och godmodigt sinne. :-)

    SvaraRadera